- Coneixement de continguts, que li ha de permetre dominar els continguts de les matèries que ha d'ensenyar.
- Coneixement pedagògic, que li ha de permetre conèixer teories de l'aprenentatge, maneres d'ensenyar,...
- Coneixement tecnològic, que li ha de permetre conèixer les diverses tecnologies que existeixen per tal que els alumnes les facin servir en el seu procés d'aprenentatge.
No podem pretendre que tot el professorat avanci de la mateixa manera. En una mateixa escola poden conviure fins a tres generacions de professorat, cada una necessita un tipus de suport específic. En els primers estadis d’introducció de les TIC el professorat no té les destreses suficients com per produir materials per la qual cosa s’ha de garantir l’accés a recursos de qualitat. Cal donar temps al professorat perquè es puguin preparar i sentir-se còmodes usant les TIC.
La tecnologia es pot utitlitzar de moltes maneres, però ha d’estar supeditada a l’aprenentatge de l’alumne. Existeixen 4 aproximacions bàsiques a l’ús de la tecnologia. La qualitat de l’ensenyament rau a saber utilitzar l’aproximació adequada amb els alumnes adequats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada