Els entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge (EVEA) es coneixen també com a aules virtuals, plataformes, intranets,... propicien la comunicació entre tots els participants (professorat i alumnat i entre el mateix alumnat), faciliten la gestió de l'ensenyament i posen recursos a l'abast de l'alumnat (informacions, lliurament d'instruccions i activitats,...). Es caracteritzen per tenir funcionalitats de comunicació (missatgeria, fòrums, wikis i xats), funcionalitats per facilitar l'aprenentatge (materials, recursos i activitats) i funcionalitats de planificació i seguiment (taulers, agenda, calendari, registre de qualificacions,...).
- Promouen les relacions entre professor i estudiant i entre estudiants (cooperació).
- Usen metodologies de treball que incideixen directament en les activitats de l’alumnat i en el paper del professorat.
- Fomenten determinades metodologies més col·laboratives i més dinàmiques amb els alumnes.
- Impliquen una actualització de les metodologies didàctiques del professorat utilitzant tècniques actives d'aprenentatge i estratègies didàctiques més efectives.
- Són una potent eina d’organització de la matèria (gestió del coneixement), integren materials didàctics i recursos.
- Proporcionen retroacció, fomenten l’autonomia de l’alumnat i respecten la diversitat de capacitats i maneres d'aprendre.
- Són una eina de suport a les classes presencials: el coneixement surt de l’aula tradicional.
- Augmenten la motivació de l’alumnat.
Adoptar una plataforma, no és una tasca fàcil per als centres educatius. BECTA, l'agència britànica de promoció de les TIC a l'educació ha publicat una guia en què detalla els passos que cal seguir per tenir èxit en l'adopció d'una plataforma.

Podeu descarregar-vos la publicació (en anglès), clicant aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada